آپشن خودرو - فروش انواع لوازم جانبي خودرو | گروه بازرگاني ضد

۱ بازديد

مکان یاب خودرو

يكي از آپشن‌هاي جذاب و البته بسيار مفيد در خودروهاي امروزي، سيستم مكان ياب خودرو است. سيستم‌هاي مكان ياب خودرو بر اساس تكنولوژي GPS كار مي‌كنند؛ و قادر به ارائه اطلاعات مختلفي درباره موقعيت جغرافيايي شما هستند. در اين نوشته وب‌سايت ضدگروپ مي‌خواهيم شما را با اين سيستم، روش كار و مزاياي آن آشنا كنيم.

GPS چيست؟

فناوري GPS سرواژه اصطلاح Global Positioning System به معناي سيستم مكان ياب جهاني است. فناوري GPS به زبان ساده توسط ماهواره‌هايي كه در مدار زمين قرار گرفته اند كار مي‌كند. به اين معنا كه دستگاه چي‌پي‌اس، ديتاي جغرافيايي لازم را از طريق ارتباط با اين ماهواره‌ها دريافت مي‌كند؛ و طول، عرض و ارتفاع جغرافيايي شما را در كره زمين تشخيص مي‌دهد.

حال اگر نرم‌افزاري وجود داشته باشد كه مطابق با طول، عرض و ارتفاع جغرافيايي، نقشه نقاط مختلف زمين، از جمله شهرها، جاده‌ها و… را توليد كرده باشد؛ شما مي‌توانيد به كمك GPS محل حضور خود را روي نقشه جانمايي كنيد.

جالب است بدانيد مبدع فناوري GPS كشور آمريكا بوده است. اين كشور در ابتدا قصد داشت از اين فناوري براي اهداف نظامي استفاده كند؛ اما خيلي زود متوجه كاربردهاي بي‌شمار آن شد؛ و تنها دو سال بعد از پرتاب اولين ماهواره GPS به فضا در سال 1978، استفاده از آن را براي عموم آزاد كرد. خيلي زود تعداد ماهواره‌هاي GPS به عدد 24 رسيد؛ كه در هر مدار زمين 4 ماهواره قرار دارد و به كمك راكت‌هاي كوچك و ارتباط با گيرنده‌هايي در نقاط مختلف زمين، در مدار درست خود حركت مي‌كنند.

جذابيت فناوري GPS در اين است كه در تمام نقاط كره زمين، دسترسي به آن بدون نياز به اينترنت و يا ساير روش‌هاي ارتباطي، براي دستگاه‌هاي GPS به صورت كاملا رايگان امكان‌پذير است. اين فناوري مي‌تواند طول، عرض و ارتفاع جغرافيايي شما را با دقت كافي روي كره زمين مشخص كند.

روش كار سيستم مكان ياب خودرو

سيستم مكان ياب خودرو به كمك سيستم مولتي مديا خودرو و نرم‌افزار مكان ياب نصب شده روي آن كار مي‌كند. در واقع سيستم مولتي مدياي خودرو با بهره گرفتن از سخت‌افزار GPS نصب شده در خودرو، ارتباط خودرو با ماهواره‌ها را فراهم مي‌كند. سپس طول، عرض و ارتفاع جغرافيايي شما به كمك صفحه نمايش سيستم مولتي مدياي خودرو روي نرم‌افزار نقشه به نمايش در مي‌آيد.

مزاياي سيستم مكان ياب خودرو

مكان ياب خودرو تنها براي يافتن مكان خودرو نيست. بلكه اين امكان مي‌تواند مزايا و كاربردهاي بسياري را براي شما ايجاد كند. اگر بخواهيم خيلي خلاصه كاربرد اين ويژگي را بدانيم؛ بايد بگوييم كه GPS كمك مي‌كند تا شما گم نشويد.

با استفاده از اين فناوري مي‌توانيد بدون اشتباه روي نقشه حركت كنيد؛ و به مقصد مدنظر خود برسيد. همچنين با جستجو در نقشه مي‌توانيد مكان‌هاي مختلف (استراحت‌گاه، پمپ بنزين و…) را پيدا كرده و به سمت آن حركت كنيد.

يكي ديگر از جذابيت‌هاي اين فناوري، نمايش حركت شما روي نقشه است. به كمك GPS مي‌توانيد متوجه شويد كه در هر لحظه با چه سرعتي در حال حركت هستيد؛ و سرعت مجاز در جاده مدنظر چقدر است. حتي در بعضي از نسخه‌هاي نرم‌افزار نقشه، محل دوربين‌هاي ثبت جريمه رانندگي نيز مشخص شده و قبل از رسيدن به آن نرم‌افزار به شما هشدار خواهد داد. هشدارها و راهنماي صوتي نرم‌افزار در اين زمينه بسيار مفيد هستند.

در حال حاضر بسياري از خودروها داراي اين ويژگي هستند؛ اما اگر خودروي شما به هر دليل واجد آن نيست؛ به راحتي مي‌توانيد با افزودن يك سيستم مولتي مديا خودرو، از اين امكان نيز بهره‌مند شويد. اكثر سيستم‌هاي مولتي مدياي موجود در بازار به صورت پيش‌فرض داراي سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم براي استفاده از اين فناوري هستند؛ اما براي اطمينان بهتر است قبل از خريد محصول، از وجود اين امكان مطمئن شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.