آشنايي با دوربين 360 درجه خودرو و نحوه كار آن

۱ بازديد

در شهرهاي شلوغ امروزي، بعضي از آپشن‌هاي خودرو مانند يك معجزه به كمك راننده مي‌آيند. از جديدترين آپشن‌هاي خودرو كه مي‌تواند در مراحل زيادي از رانندگي به كمك شما بيايد؛ دوربين 360 درجه است. اين روزها دوربين 360 درجه روي بسياري از خودروهاي مدرن خارجي به‌صورت پيش‌فرض نصب شده است؛ رادار نقطه كور نيز تكنولوژي جديدتري است كه روي بهترين خودروهاي روز دنيا نصب مي‌شود. خوشبختانه شما مي‌توانيد اين آپشن‌ها را جداگانه نيز روي خودروي خود نصب نماييد. به‌طور خلاصه با داشتن اين دوربين، تصويري 360 درجه از محيط اطراف خودروي خود خواهيد داشت. اين ويژگي كمك مي‌كند با اطمينان هرچه بيشتر در كوچك‌ترين فضاهاي موجود نيز اقدام به پارك خودرو نموده و با امنيت و اطمينان خاطر بيشتري رانندگي كنيد.

H2. دوربين 360 درجه چيست و چطور كار مي‌كند؟

سيستم دوربين 360 درجه به‌طور معمول از چهار دوربين مجزا تشكيل شده است. اين دوربين‌ها معمولا روي سپرهاي جلو و عقب و همچنين زير آينه‌هاي كناري نصب مي‌شود. پس از نصب دوربين‌ها، مي‌توان تصاوير كاملي را از تمام زواياي بيروني خودرو به دست آورد.

در مرحله بعد اين تصاوير به كمك يك واحد پردازش رايانه‌اي و توسط نرم‌افزاري مخصوص، پردازش و تلفيق مي‌شود. نتيجه نهايي كار، توليد تصويري كامل از خودرو و اطراف آن، از زاويه ديد بالاي خودرو است.

نكته جالب اين است كه دوربين 360 درجه براي نمايش اطلاعات و كنترل و تنظيمات به خوبي با سيستم مولتي مديا خودرو هماهنگ مي‌شود. در نتيجه مي‌توانيد تصاوير دريافتي را از روي دي وي دي فابريك خودرو تماشا كرده و ساير تنظيمات مدنظر را اعمال نماييد. همين ويژگي كمك مي‌كند تا به سادگي بتوان دوربين 360 درجه را روي انواع خودروها نصب كرد.

اما مزاياي داشتن يك تصوير 360 درجه از بالاي خودرو چيست؟ اين آپشن داراي كاربردهاي گوناگوني است. كاربردهايي كه بنا بر موقعيت تعريف مي‌شوند. در درجه اول تصاوير توليد شده توسط دوربين 360 درجه، در راحت‌تر و دقيق‌تر شدن پارك خودرو كمك مي‌كند. همچنين براي عبور از گذرگاه‌هاي تنگ و باريك، اين دوربين امكاني بسيار عالي است. تصور اين كاربرد دوربين 360 درجه آنچنان پيچيده نيست. داشتن تصويري واضح و درست از بالاي خودرو تسلط كاملي نسبت به محيط اطراف به شما مي‌دهد. اين تسلط باعث مي‌شود شما به سادگي هرچه تمام‌تر و بدون ريسك برخورد به موانع مختلف از گذرگاه‌هاي تنگ عبور كرده و يا خودرو را به سادگي در محدودترين مكان‌هاي ممكن پارك كنيد.

مشاهده خودرو از راه دور، رديابي خودرو و پيدا كردن راحت‌تر آن در نقاط شلوغ، از جمله امكانات امنيتي دوربين‌هاي 360 درجه است. اين امكانات كمك مي‌كند تا حد زيادي از امنيت خودروي خود در نقاط پارك عمومي مطمئن باشيد؛ و در صورت وقوع مشكل قابليت رديابي و ثبت تصاوير از راه دور در حل مسئله و يافتن خودرو بسيار موثر خواهد بود.

همچنين دوربين 360 درجه مي‌تواند با ثبت لحظه تصادفات احتمالي خودرو، مدارك مستندي براي ارائه به افسر راهنمايي و رانندگي ارائه دهد. اشتراك تصاوير به دست آمده در شبكه‌هاي اجتماعي يكي ديگر از كاربردهاي دوربين 360 درجه براي خودروي شماست؛ كه احتمالا تصاويري جذابي را توليد كرده و سرگرمي جالبي براي شما خواهد بود.

در نهايت اگر قصد خريد دوربين 360 درجه را براي خودروي خود داريد؛ به كيفيت و جزئيات ويژگي‌هاي آن توجه كنيد؛ و دستگاهي متناسب با نيازها و هماهنگ با خودروي خود را خريداري نماييد. مواردي مثل كيفيت فيلم‌برداري، فيلم‌برداري در سرعت‌هاي بيشتر، امكان ارتباط راه دور از طريق گوشي هوشمند و… از جمله امكاناتي است كه موجب كارايي بيشتر دستگاه شما خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.