چند نكته درباره مانيتور پشت سري خودرو

فروش انواع لوازم جانبي خودرو

چند نكته درباره مانيتور پشت سري خودرو

۱ بازديد

مانیتور پشت سری خودرو

هنگام خريد يك مانيتور فابريك براي سيستم مولتي مديا خودرو، نكات زيادي در نظر گرفته مي‌شود. همين نكات درباره مانيتور پشت سري نيز بايد مورد توجه قرار بگيرد. مانيتورهاي پشت سري يكي از آپشن‌هايي است كه به صورت انتخابي قابليت اتصال به سيستم مولتي مدياي خودرو را دارد. اين مانيتور مي‌تواند مركزي مستقل براي نمايش و سرگرمي سرنشينان عقب باشد. در اين مقاله وب‌سايت ضدگروپ، به معرفي چند ويژگي جذاب مانيتور پشت سري پرداخته‌ايم.

اتصالات بي‌سيم و سيمي مانيتور پشت سري

مانيتورهاي پشت سري مي‌توانند با  مانيتور فابريك  و سيستم مولتي مدياي خودرو به‌صورت بي‌سيم ارتباط برقرار كنند. اين ارتباط به‌طور معمول از طريق تكنولوژي بلوتوث انجام مي‌شود. هرچند در بعضي از مدل‌ها ارتباط از طريق امواج راديويي يا مادون قرمز نيز انجام مي‌گردد.

مانيتور پشت سري به كمك اين اتصالات مي‌تواند فايل‌هاي صوتي و تصويري خود را با مانيتور فابريك و سيستم صوتي و تصويري خودرو به اشتراك بگذارد.

همچنين مانيتور پشت سري قابليت اتصال به هدفون سيمي از طريق جك 3.5 ميلي‌متري را دارد. اين امكان به سرنشينان عقب اجازه مي‌دهد به موسيقي‌هاي اختصاصي خود گوش دهند.

يكي ديگر از اتصالات مهم در مانيتورهاي پشت سري، ورودي HDMI است. اين ورودي اجازه مي‌دهد تصاوير و صوت را از منابع مختلف با كيفيت بالا روي مانيتور پشت سري به نمايش بگذاريد. به عنوان مثال از اين طريق مي‌توانيد ويدئوي با كيفيت بالاي روي گوشي هوشمند خود را در مانيتور پشت سري تماشا كنيد.

منابع دريافت ديتا

ممكن است اين امكان در حال حاضر به اندازه گذشته جذاب نباشد؛ اما به هر حال توانايي پخش انواع فرمت‌هاي ديسك‌هاي فشرده CD و DVD يكي از نقاط قوت مانيتورهاي پشت سري است. به‌طور معمول ديسك فشرده به صورت عمودي و از كناره‌ها وارد دستگاه مي‌شود.

همچنين يك مانيتور پشت سري خوب معمولا از روش‌هاي ورودي مختلفي پشتيباني مي‌كند. از جمله اين ورودي‌ها بايد به ورودي يو.اس.بي براي حافظه فلش و ورودي كارت حافظه اشاره كرد.

به‌طور كلي اين ورودي‌ها موجب تبديل شدن مانيتور پشت سري به يك واحد مستقل پخش مولتي مديا مي‌شود.

صفحات لمسي

وجود اين امكان در مانيتورهاي پشت سري نيز نعمت بزرگي است؛ كه كنترل كامل سرنشينان عقب بر آن را كامل مي‌كند. همچنين وجود صفحات لمسي استفاده از مانيتور را براي اهداف كاربردي‌تر ممكن مي‌كند.

در نهايت در زمينه صفحه لمسي دقت داشته باشيد كه مانيتور پشت سري نيز مانند ساير مانيتورها، با كيفيت‌ها و تكنولوژي‌هاي متفاوتي توليد مي‌شوند؛ كه كارايي‌هاي متفاوتي با يك‌ديگر دارند. به عنوان مثال يكي از مهم‌ترين معيارها براي دريافت تصويري با كيفيت مناسب، توجه به تعداد پيكسل به‌كار رفته در طول و عرض هر اينچ از صفحه است.

قابليت نصب آسان

يكي از ويژگي‌هايي كه همه مانيتورهاي پشت سري خوب بايد داشته باشند؛ قابليت نصب و جدا شدن سريع و آسان است. اين قابليت كمك مي‌كند تا بتوانيد در هر لحظه آنها را از جاي خود جدا كرده و با خود حمل كنيد. اين امكان به‌خصوص وقتي قرار است ماشين شما براي مدتي بيشتر از چند ساعت در محلي خارج از پاركينگ شخصي باقي ماند، بسيار مفيد است.

همين ويژگي نيز باعث شده طراحان مانيتور پشت سري معمولا كيف‌هاي مناسبي براي آنها بسازند؛ تا بتوان مسئله حمل و نگهداري از آنها را به بهترين شيوه مرتفع كرد.

در پايان به اين موضوع دقت كنيد كه براي خريد يك مانيتور پشت سري خوب به اطلاعاتي بيش از موارد ذكر شده در اين نوشته نيازمند هستيد. در نتيجه پيشنهاد مي‌كنيم براي انتخاب، خريد و نصب اين محصول، حتما از يك گروه با تجربه و آگاه در اين زمينه كمك بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.